lørdag den 18. juni 2016

Golden Waves

Der er gået guld i den!
Jeg tænker, jeg lige kan nå en lille sommertop til feriekufferten, før Andreas og jeg damper afsted til Grækenland. Jeg strikker Marianne Isagers sommertop "bølger" i garn fra Garnudsalg. Jeg har strikket toppen før og det er en fin lille sag i hulkrus. Hvis man er lidt omhyggelig med monteringen, kan man sagtens vende særken nu og da og få glæde af begge mønstre.


Bagsiden er min yndling. Tror jeg nok. Eller måske forsiden. Toppen er fnuglet og på een gang både rustik og forfinet. Den ligner noget, man kunne finde på museet på Ærø, som farmand har haft med hjem fra langfart i Orienten til lillemor.


Jeg strikker i Sisa Viscose i farven "Guld" og i Bourette Silke 8-1 på pinde nr 3,5. Det koster nærmest intet. Den oprindelige opskrift, som findes i bogen "Strik a'la Carte", siger pinde nr 3 - men det er for kompakt for mig. Jeg strikker i den mindste størrelse, men har forlænget underdelen af toppen med et par rapporter.

Jeg tror, det bliver godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar